6 kerndisciplines

dDat het marketing landschap de afgelopen jaren een stormachtige ontwikkeling heeft doorgemaakt, mag blijken uit de enorme hoeveelheid deelgebieden die het inmiddels rijk is. En de lijst is groeiende. Om enigszins overzicht te krijgen zijn de belangrijkste deelgebieden hieronder geclusterd in de 6 kerndisciplines. Dit overzicht heeft dus zeker niet de pretentie compleet te zijn. Om op al deze gebieden organisaties te kunnen bijstaan en ontlasten werkt Frontrunners samen met Frontpartners.

1 Brand Strategy
Identity-Positioning-Purpose • Customer Engagement • Loyalty Concepten • Portfolio Management • Penetratie & Gebruiksfrequentie • NPD • ROI Analyses • Competitive Analyses • Rebranding & Naming
2 Content Development
Thematische Merk Campagnes • Activatie Concepten (promotions, sponsoring, advertising, events, etc) • Storytelling
3 Media Strategy
Creative Media Solutions • Branded & Native Concepts • Cross Media Strategies • Media ROI Analyses • Media Mix Strategy (advertising, PR, influencer, sponsoring, events e.d.)
4 Digital Marketing & Marketing Technology
Programmatic Adverstising • SEO/SEA Optimalisatie • CRM • Marketing Automation • Conversie Optimalisatie • Mobile • Social Media Advertising • Influencer Marketing • E-commerce • Video Advertising
5 Data & AI driven Marketing
Customer Data Base Management • Data Driven Campaigning en Loyaliteit • CR Programma’s
6 Consumer & Market Research
Persona en Customer Journey Development • Target Audience Analyses • Customer In & Fore Sights • Customer Needs/Behaviour Analyses • A/B Testing • Neuromarketing