Wie wij zijn

RolandRoland van Kralingen jongleert tussen ondernemerschap (marketing/co-ownership), boardroom counseling en business development. Voor het reclamebureau netwerk TBWA – waar hij zitting had in de internationale board – startte hij vestigingen in Europa en Azië. Ook is hij de oprichter van de Positioneringsgroep en medeoprichter van het Instituut voor Brand & Business Development. Van Kralingen is investeerder in tal van bedrijven. Hij is lid van de RvT bij een zestal ondernemingen en RvC lid bij onder andere Mirage Retail Group. Tevens is hij docent aan binnen- en buitenlandse kennisinstellingen. Als auteur geniet hij bekendheid met boeken als Superbrands, BrandWorld, Naar 2020, De Groeimotor, Frontrunners en het zojuist gepubliceerde Make Dust or Eat Dust 2.0 dat direct na verschijnen is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020.

MaritMarit van der Laan heeft na het afronden van haar studie Bedrijfskunde in 2002 verschillende nationale en internationale marketingfuncties bekleed bij grote FMCG bedrijven. Hier was ze verantwoordelijk voor businessontwikkeling, productinnovatie, merkpositionering, activatie en communicatie. Bij Unilever bracht zij de ‘4 uur Cup-a-Soup campagne’ tot leven en mocht ze voor Robijn de was doen bij Jules Deelder. Bij Bacardi was zij verantwoordelijk voor het Bacardi merk en daarna voor alle Agency Brands in Noord Europa waarbij digital en experiential marketing een grote rol speelden. Als Marketing Director bij Haribo introduceerde ze de ‘minder suiker range’. Marit kent het interne & externe stakeholder speelveld als geen ander. Naast strategisch richting geven beschikt Marit over een groot talent voor het enthousiasmeren en organiseren van projectteams.

JimkeJimke Scholten startte na een studie Bedrijfskunde aan Universiteit Nyenrode haar marketing loopbaan bij Unilever. Daarna volgden Arla Foods, Heinz, Bayer en CélaVita. In haar carrière heeft Jimke haar stempel mogen drukken op merken als Knorr, Becel, Bertolli, De Ruijter, Venz en Honig op het gebied van merkpositionering, communicatie, activatie en innovatie. Bij CêlaVíta, waar zij als Marketing Director commercieel- en merkverantwoordelijk was, speelden gecompliceerde business vraagstukken waarbij het de kunst was merkstrategie en de praktische uitvoering daarvan voor het eigen merk en private label gecombineerd te krijgen. Een kolfje naar haar hand omdat zij hier zowel haar strategische capaciteiten als haar vermogen om een breed, divers team aan te sturen kon inzetten. Jimke beschikt over een enorme ‘getting things done’ mentaliteit.

WimWim Ubachs is bekend van de Even Apeldoorn Bellen campagne van Centraal Beheer, de Jochem de Bruin campagne van Rabobank en tal van andere iconische Nederlandse reclamecampagnes. Ubachs zwaaide vijf jaar lang de creatieve scepter bij DDB en daarna vijf jaar bij Saatchi & Saatchi. In 1997 was hij mede-oprichter van Ubachs Wisbrun. In 2012 startte hij Het ei van Ubachs met hemzelf in de rol van creatief strategische spil voor o.a. NCOI (Hoe hoog leg jij de lat?). Ubachs won vele prijzen waaronder die van Reclameman van het Jaar in 2000. Ubachs, ooit in de vakpers ‘de meest strategische creatief van Nederland’ genoemd, heeft zich de afgelopen jaren verdiept in neuromarketing, al spreekt hij zelf liever van ‘consumer behaviour science’. Sinds 2020 is Ubachs lid van de Raad van Advies van SRM. Ubachs maakt ook muziek, onder meer voor merken.